Love..Love..Love..

Saturday 29 October 2011

KATA SEBUTIR MUTIARA..PATIENCE

Patience is a remedy for every sorrow.-Pubilius Syrus.


  Memang benar. Setiap kedukaan dapat kita lalu andai kita masih mampu untuk bersabar. Dan setiap kesabaran itu juga mampu menjadi penawar andai kita memahami nikmat kesabaran itu yang sebenarnya. Kesabaran jadi tunjang untuk kita terus bertahan dan terus bertahan.

 Kita pasti akan bertemu dan menghadapi setiap kedukaan, kesusahan, kesakitan dan dugaan dalam melengkapkan putaran kehidupan kita dengan sempurna. Yang pasti setiap dugaan dan kedukaan yang dihadapi itu pasti menghiris-hiris hati dan jasad kita sama ada dalam keadaan kita sedar, separa sedar atau tidak kita sedari.

 Namun, Allah telah menganugerahkan kepada kita sebuah anugerah yang sangat indah dan agung iaitu KESABARAN. Sabar... bersabarlah sayang andai kamu menghadapi setiap dugaan dan cubaan yang telah diberikan kepada kamu oleh-Nya. Sesungguhnya setiap kedukaan dan ujian yang menimpa dirimu itu adalah bukti Allah masih mencintai dan menyayangimu sebagai hamba. Dan juga bukti Allah sedang melimpahkan segala pahala ke ribamu dan juga sedang menghapuskan segala dosa-dosamu andai dirimu bersabar.

 Oleh itu, bersabarlah sayang. Allah sedang menunjukkan kecintaannya pada mu. Bersabarlah kerana ia merupakan penawar segala kedukaan yang wujud dalam dirimu. Bersabarlah.
 

No comments:

Post a Comment