Love..Love..Love..

Saturday 29 October 2011

KATA SEBUTIR MUTIARA..MENTARI

Cinta Illahi seperti sinar mentari..memberi tanpa mengungkit kembali, tidak memilih kepada sesiapa yang Dia sinari..juga yang memberikan kehangatan iman di dalam hati..

  Allah sentiasa memberikan hamba-hamba-Nya anugerah cinta dalam hati setiap kali nafas terhembus dari setiap rongga kehidupan hamba-hamba-Nya. Allah tidak akan sesekali memilih pada siapa yang ingin dianugerahkan segala nikmat mahupun musibah milik-Nya.

  Allah terus mencintai walaupun tahu ramai yang lupa pada-Nya kini. Sinar cinta-Nya terus melimpah dan memenuhi segala isi di langit dan di bumi. Allah tidak pernah mengungkit segala yang pernah diberi. Tetapi hamba-hamba-Nya yang sering lupa diri dan melupakan Tuhannya. Aku juga selalu melupakan Mu, Ya Allah. Semoga dosa-dosa ku dan hamba-hamba-Mu yang lain diampuni. Amin.

  Cinta Allah sangat suci hingga mampu menghangatkan hati hamba-Nya yang telah dingin dan mati. Jika hitung dan dibandingkan cinta manusia seluruh alam ini tidak akan mampu menandingi cinta Allah yang satu ini. Cinta Allah yang maha Agung. Tiada yang mampu menandingi cinta-Nya.

  Oleh itu, burulah cinta-Nya melebih cinta yang wujud di alam ini. Jejakilah Kasih-Nya melangkaui jurang dunia.. Dan cintailah Cinta-Nya dengan sepenuh hati selagi Dia masih mahu mencintai dan mengasihi kita sebagai Hamba-Nya.

  

No comments:

Post a Comment