Love..Love..Love..

Tuesday 11 October 2011

ERTI CINTA YANG SEBENAR BUAT DIRI AKU...

Bila sebut tentang cinta...apa yang kamu semua faham..?

Mesti ramai menyatakan pelbagai definisi yang berbeda..baik muda mahupun yang tua...baik miskin atau kaya...baik berilmu atau biasa... semua pasti memberikan pendefinisian berbeza mengikut pengalaman dan situasi yang pernah dilalui oleh mereka.

  Bagi aku, cinta adalah sebuah bentuk perhubungan sosial yang akan dialami oleh seseorang manusia dalam melengkapi kitaran perjalanan hidupnya. Tanpa cinta, kitaran hidup mereka tidak akan dapat berjalan lancar. Cinta itu hadir atas kurniaan yang Maha Esa. Cinta adalah salah satu nikmat yang sangat indah dan suci. Kerana cinta, dunia kembali aman sentosa. Kerana Cinta, lahir satu zuriat sihat dan bahagia...kerana cinta, kita saling cinta-mencintai antara satu sama lain...

  Namun, kenapa masih ada yang merana kerana cinta..? jawapannya ialah wujudnya golongan yang mempergunakan cinta sebagai alat untuk memuaskan perasaan sendiri tanpa peduli nasib dan perasaan orang lain. Cinta adalah suci...namun golongan ini yang memalitkan kotoran hingga sebuah kesucian cinta itu pudar dan seterusnya hilang begitu sahaja... Cinta diperjudikan atas tiket kepuasan diri...golongan yang boleh diklasifikasikan sebagai buta cinta ini sanggup mengadai maruah mereka dan cinta dengan menelanjangkan balutan cinta yang sekian lama membalut tubuh mereka sedari bayi..yang dibalut oleh ibunda dan ayahanda mereka sendiri...

  Cinta juga dipandang serong apabila wujudnya pengkhianat cinta dalam sesebuah hubungan suci ini...Pengkhianat cinta menyelinap masuk dalam jaringan cinta untuk menikam belakang para pencinta yang setia...tiket mencinta dan kelebihan diri yang ada dipegang untuk terus menyelinap masuk dan merasuk kedalam jiwa insan yang digelar "Sang Setia". Setelah berjaya merasuk kedalam jiwa Sang Setia...Satu 'tikaman' merobek terus kedalam hati dan jasad sang setia...Ada kalanya pengkhianat cinta ini bukan hanya menikam sekali..tetapi berkali -kali tikaman dilepaskan hingga Sang setia tidak mampu untuk terus berbicara..dan mati rohnya sia-sia..

  Pokoknya, cinta itu satu yang suci daripada Illahi..yang mencemarkan kesucian cinta itu ialah Makhluk ciptaan Illahi itu sendiri yang diberi nama sebagai MANUSIA...Jadi, hargai nikmat ini sebelum Tuhan menariknya dari hati kita akibat daripada kejahilan kita sendiri...fikirkan dan mula melakukan sesuatu yang baharu..Allah cintakan hamba-Nya yang sentiasa sedar akan kesilapan diri dan sentiasa mahu bertaubat. Mulalah mencintai cinta yang masih ada dalam diri anda.

No comments:

Post a Comment